Thursday, July 21, 2011

bola

arsenal,liverpool,chelsea baru baru ni mai tanah melayu tuk asian tour depa...arsenal bom 4 bijik...liverpool plak telur di bukit jalil 6 butir berbalas 3 ngauman harimau yg bergema di sana...chelsea??...gah name je...gol pn bg free je...wa bkn nk cte psal dorg kelab epl ni...wa nk cte psal pasukan kte...harimau malaya...haaaa...walaupun wa skong manchester united tp..wa ulang skali lg..tp....malaysia ttap no 1...walaupun depa men x staraf epl dan antarabangsa tp dorg amat membanggakan dri ini...pertahanan yg kental disamping gaya permainan yg agak mantap membuatkan ramai penyokong di luar sana berbangga dengan peningkatan prestasi pasukan malaysia ini...fadhli shas,muslim ahmad,safiq rahim,safee sali boleh dikre world class player...mantap brooo...silap ferguson x amik depa...anak burung terbang tinggi tinggi,rugi rugi....berdepan singapura kelayakan piala dunia harap harap memberi kemenangan supaya momentum ini dpt diteruskan tak henti di tengah tengah jalan....bak kate pepatah ikan berenang laju laju stop kejap ade trafik light...

Tuesday, July 12, 2011

ramadhan

x sampai lg sebulan ja lg nk puasa weh.lu mesti truja an.ya..bila puasa ingat raya.bila ingat raya ingat duet raya,baju raya.suma benda ah nak raya apa cita....bkn nk sembang pa,time puasa ni jgak la brader brader membaziaq melampau lampau.baziaq tang mna?..x dak kut.kepala lutut anda la x baziaq.pertama,bila nak bkak puasa lu org gi bazar memborong segala warga warga kueh karipap,kuey tiaw,nasi ayam,ayaq dan berbagai bagai makanan jgak minuman.pdahal duk umah 3 org ja...bli mknan dh macam jamuan sekolah.mkn x abih pastu smpan bwat sahur.pn x abih jgak.....tengok.kemembaziran di situ eh,pembaziran.yang kedua,bila dh puasa mesti nak raya.time puasa ni la jgak anda anda membazirkan wang anda ke dalam dompet atau wallet tokey kedai kain,tokey kdai kasut,tokey kueh raya x pn tokey yg jual bahan bahan bwat kueh raya.tiap tiap tahun ada baju raya.macam macam kaler ada.pink,hijau,biru,kelabu asap,kelabu tahi itik,kaler pelangi.tp x pkai sgt pn...lebih kurg tiap tiap tahun cenggitu le ceghitenye...kueh raya plak membazir ntah ke mana.beli berkontena abihnye idak le jge..ape ceghite ni yob..gua taw lu excited puasa tp jgn le smpai cmtu ann..jgn smpai duet nnti abih ape pn x bley.....

Friday, July 1, 2011

cerita

baru baru ni gua tgk transformers dark of the moon...meme terbaik lah...graphic,sound,jln cita tip top tup tap tep ahah...filem filem dari luar negara ni kebanyakannya tidak mengecewakan dan memberikan persembahan mantop kecuali korea dan sekutunya seangkatannya jepun...gua anti beb...ahah..berbanding dengan filem tempatan boleh dikatakan menarik dan kadang kadang gua tgk sedar sedar dh penuh air liur di pipi...bkn gua melekehkan industri filem tempatan tp kekurangan pengalaman dan peralatan ditambah ngn jalan cerita yg kadang kadang membosankan membuatkan aku tertanya tanya...sampai ble nk bwat cita cmni..x hantu,lawak,cinta...balik balik yg tu lah...tp gua salute cita kl gangster yg memberi aksi aksi yg agak menarik...pukul org tu pukul org ni...kalu tony jaa tgk letak tepi jela...meme la tidak setanding ong bak tp gua nk kate kl gangster meme stail chaa....lg 1 cita nur kasih....gua sebak tgk cita ni....pnuh pengisian,kasih sayang....terharu gua....gua harap 1 ari nnti industri filem kte ni dapat menerbitkan cerita yg gempak gempak penuh dramatik,aksi,grafik yg tggi n berkualiti sebagai contoh cam tdi la transformers,harry potter....x lma lg abg long harry potter nk kuaq..gua pn dh x sabar...so para para sakura...tak2...para para karyawan seni filem tempatan teruskan usaha anda...sampai bila nk ditakuk yg lama ann..semoga berjaya...