Sunday, August 26, 2012

Aku,Kau,Dia

Sampai bila.tiada titik nokhtah penghujungnya.wahai pemimpin pemimpin ku yang ku sayangi.jasamu tersemat di hati.ingatlah pemimpin pemimpinku bahawa kita bersaudara.bukan atas nama parti politik yang kamu perjuangkan yang kamu laung laungkan dibangga banggakan.aku insan biasa.rakyat yang tiada punya kuasa.hanya kamu sahaja yang selayak layaknya berbicara.wahai pemimpin pemimpinku.janganlah kamu bersengketa sesama di antara kamu sendiri.kata cacian kamu palingkan antara satu sama lain tidak memberi sebarang kebaikan.ingatlah pemimpinku.kamu aku dia bersaudara.ingatlah.aku tidak punya niat untuk memihak mana mana di antara kamu.janganlah kamu bersengketa lagi wahai pemimpin pemimpinku.persengketaan kamu akan menambahkan lagi kebencian di antara kamu.selagi kamu,aku,dia bernama manusia,nafsu dan bisikan syaitan akan memecahbelahkan kita.terimalah nasihat nasihat di antara kamu dan kami rakyat di bawah jagaanmu dengan hati yang terbuka.tiada manusia yang sempurna.sekian kalamku buat mu pemimpin yang ku sayangi.

No comments:

Post a Comment